Monday, June 7, 2010

Pemanis stevia - sesuai untuk kencing manis (diabetic)

Pemanis Stevia

Kami merupakan pembekal stevia Malaysia termurah di pasaran. Sila hubungi saya untuk keterangan lanjut




Penerangan produk:

Nama: stevia rebaudiana - stevioside 80%

Saiz hidangan: 50mg - 100mg (1/100 - 1/50 sudu teh)

Kandungan kalori: 0 sifar

Bentuk: Serbuk stevia putih





Harga:


100gram : RM60
200gram : RM100
300gram : RM140
1kg:  Sila hubungi kami

Cara belian:
COD (Shah Alam & Kajang)
Poslaju perlu menambah RM10 untuk Semenanjung Malaysia dan RM20 untuk Sabah & Sarawak

Cara pengambilan:
Masukkan sedikit stevia ke dalam minuman kegemaran anda. Berhati-hati supaya tidak memasukkan terlalu banyak disebabkan stevia tersangat manis.

Penerangan lanjut:
Stevia adalah sejenis pemanis yang 200-400 kali lebih manis daripada gula tebu (gula biasa). Stevia juga sesuai digunakan oleh pesakit kencing manis kerana ia tidak menaikkan kandungan gula di dalam darah. Stevia Malaysia semakin terkenal kerana kebaikannya.

Stevia juga dikatakan mampu membuatkan insulin di dalam badan lebih responsif. Ini dapat mengurangkan peratusan untuk menambah lemak di dalam badan. Stevia dapat memberi rasa kepuasan kepada sesiapa yang cuba diet dengan mengurangkan gula. Dengan rasa kemanisan ini, seseorang akan puas dan peratusan untuk makan banyak benda manis akan berkurangan.

Stevia juga tidak mempunyai side effect.

Sesiapa berminat dengan stevia boleh hubungi saya.

5 comments:

  1. Murahnya so macam mana dari segi kelulusan dari KKM dan FDA lak?adakah betul-betul 100% ekstrak dari stevia atau dah campur berapa peratus?

    ReplyDelete
  2. Selamat ....... memang murah. saya guna untuk diri sendiri dan ada lebih. Jadi jual la sebab saya dapat 1kg bersamaan dengan gula pasir 40 - 50kg. Taktau bila nak habis guna kalau tak jual. haha. Stevia ni memang 100% extract stevia stevioside. Saya dah pakai untuk 1 tahun. Tiada kesan sampingan. Gula pasir tak digalakkan pun oleh KKM tapi orang pakai berlebihan pulak tu. :-) Apa komen anda?

    ReplyDelete
  3. Tambahan kepada soalan berkaitan kelulusan KKM atau Kementerian Kesihatan Malaysia, Stevia diluluskan oleh KKM di dalam kategori makanan. Ia tidak dikategorikan di dalam kategori ubat jadi tidak perlu kelulusan ubat-ubatan daripada KKM. Terima kasih

    ReplyDelete
  4. kenapa gambar balang kosong?

    ReplyDelete
  5. Gambar terkini menunjukkan pembungkusan gula stevia malaysia telah dimuat naik. Harap maklum

    ReplyDelete